Thursday, September 06, 2012

LAMA NYER TAK BERSIARAN...

SALAM.. ERM... lama kan Manjer mendiamkan diri.. Tatau la Manjer ni, sejak tragedi beraya di IPOH 2 hari, Mood nak wat pe pun cam takde Jerk.. 

Hee.. Bab IPOH 2 hari tu Manjer akan cerita di Entry seterusnya ye.. Sebenarnya dari semalam lagi Manjer nak tulis tapi tak berdaya dan rasa terkedu, terkejut, terperanjat, semua pun ada. 

Dah lama sebenarnya Manjer selalu merenung diri sendiri. Tatkala selalu terdengar berita kematian di TV mahupun akhbar dan dunia sekeliling Manjer, terasa takut dan risau juga gementar.. Pagi bgn tidur hanya wat perkara yg sama, sekejap sahaja petang dah menjelma, malam kemudian tido dan esok dengan rutin yg sama. CEPAT BENAR KE MASA BERLALU? bukan ke pergerakkan jam tu sama jerk .. NTah la.. 

Bila pikir, dekat jerk usia tua menanti.. Kematian yg pasti akan hadir menjemput kita semakin mendekati. Argh.. Tidak.. Mati bukan hanya untuk org tua. Camner kalau aku mati sekarang? Anak aku camner? Suami? Dan yg paling penting.. AMALAN?? 

Aku belum lagi rasa sebenar kehilangan orang² terdekat. Dulu tok (mak pada mak Manjer) meninggal masa Manjer remaja tapi Manjer tak rapat ngan tok, jadi tak begitu ketara rasanya.

 M. A. T. I .......

Semalam Manjer mendapat berita kawan sekolah yg pernah Manjer timbulkan kontroversi dan meluahkan kemarahan diri di dalam FACEBOOK mengenaiNya.. Haa??? Ye ke?? Macam tak percaya.. Baru semalam nyer Manjer ada jenguk FB dia. bukan pe, Manjer ni walaupun nampak jerk marah tapi kejap jerk, lepas tu Manjer akan cool dan suka gak nak tau perkembangan kawan sendiri. 

Bila dapat berita kesahihannyer.. Manjer terduduk sekejap.. Oh tuhan.. Tak tahu nak kata apa.. Alhamdulillah aku sempat PM dia di facebook sebelum hari raya ari tu untuk memohon maaf atas apa yg aku pernah buat kat dia. Harap arwah dan memaafkan aku sekeluarga.. 

Banyak aku belajar dari kejadian ni. Maut akan menjelma bila² masa, Kemaafan itu satu sifat mulia dan amat penting maaf memaafi, jgn melukakan hati sesapa di tempat yg satu dunia bleh tau terutama di FACEBOOK. 

Ya ALLAH, Kau limpahkan rahmat ke atas roh ARWAH. sesungguhnya ARWAH HANIZA ALWEE semasa hidupnya seorang yang ceria dan amat mengambil berat tentang kawan-kawanNya. AL-FATIHAH.. AMIN..