Saturday, January 26, 2013

Mungkinkah Aku Akan Berpindah LAGI???..

Salam.. Lama tak bersiaran.. Pening sepanjang minggu memikirkan masalah² yg bakal di hadapi kalau benar ianya terjadi..

Sebenarnya Manjer malas nak cite dulu sebelum benar² berlaku. Tapi .. biasalah. kekadang dah pening ni.. kena luahkan gak. Ari tu suami balik keje.. dia kata ... .... .... ada berita nak cite ... ... . . err.. Mungkin tempat keje suami akan ditutup .. akan diumumkan oleh Bos suami sebelum hari raya cina.. GLurpp.... Betulkah ni??? Manjer tanya lagi suami.. serius ke memain ke dah confirm ke kabar angin ke pe ni??? suami kata, benda ni kuar dari mulut manager gak.. Bahagian HR pun bgtau benda yg sama.. dan dari apa yg berlaku sebelum ni.. takde order, syarikat bagi cuti seminggu sebab takde keje dah 2 kali.. erm.. ermm... 

Dalam minggu ni mmg sibuk gak suami cari keje kat internet.. Mmg la belum 100% kesahihan selagi BOS BESAR tak umumkan secara rasmi.. tapi dari apa yg didengar dan berlaku.. 80% mmg akan terjadi.. Tunggu jerk la bulan 2 ni nanti ye.. Tapi cari keje lain tu tetap la cari gak.. 

Suami ada kata .. Kat Johor kurang ada syarikat dari negara tu.. ( Nanti Manjer cite ek suami keje pe.. bukan taknak cite.. takut nampak membanggakan diri lak )  .. Kalau ada pun mungkin di tempat yg jauh skit dari rumah atau jalan yg mmg akan sesak setiap kali nak gi keje. So... Suami ada cakap... nak cari gak keje luar dari JOHOR macam Melaka ke, Negeri Sembilan ke.. adeii... Pindah lagi ka? Tgk la macamana.. Kalau ada rezeki kat mana sekalipun Manjer terima.. Tapi apa yg memeningkan Manjer kalau sampai berbulan² nanti menganggur tak dapat keje tu yg parah.. Hutang rumah dan kereta jerk sebulan dah mencecah RM2K .. Manjer tak keje.. bisnes online pun biasa² jerk .. Pastu.. Kalau nak pindah ke tempat lain mmg letih gak la .. 

So.. dalam beberapa minggu lepas dan mendatang.. Mungkin Manjer akan byk pening.. diam.. berpikir.. simpanan... ciput.... bleh la tahan sebulan 2 .. kalau dapat pampasan.. ok gak la kan.. Doakan la suami Manjer dapat keje baru yg lebih baik dan diberkati.. TAPI KEPASTIAN NAK TUTUP TU BELUM 100% Ye.. 



2 comments:

  1. Adeii...nak pindah lg ke...
    Kak doakan yg terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TATAU LAGI KAK.. DOAKAN YE...

      Delete