Sunday, January 20, 2013

STEAMBOAT

Sebenarnya Manjer takde pe sangat nak cite sepanjang minggu ni. Gambar kat bawah ni gambar lama.. tetiba saja lak teringat makan steamboat.. erm.. syoknya kalau dapat makan time hujan sejuk² ni. Manjer pernah gak mengidam nak makan makanan steamboat masa mengandungkan anak pertama dulu. 6 tahun lepas kat Kulim Kedah mmg susah gak la nak cari steamboat yg diusahakan oleh orang melayu Islam. Tatau la sekarang camner.. 

Bila dah duk di Kulaijaya Johor ni, ada gak la cari.. pastu jumpa satu tempat ni.. Ok la tempat dia tak susah nak cari sebab depan jalan raya besar .. pada Manjer steamboat ni kalau tanya makanan dia sama jerk kot, ada sayur², ayam, udang, fishball, sosej, lain² lagi tu.. Yang penting kena sos dan kuah sup yg sedap.. Tempat yg Manjer pegi ni ok la.. harga pun berpatutan.. tak ingat sangat berapa sebab dah lama juga.. tapi tak silap dewasa RM17 seorang kot.. kanak-kanak bawah 5 thn free dan bawah 12 thn RM8 tak silap.. 

Yang lagi satu ni agak baru gak la dalam setahun lebih rasanya.. tempat dia pun ok la .. laluan org ramai dan tak lama lagi akan ada AEON JUSCO di sebelah bangunan tu.. harga RM18.50 seorang. 



Kalau gi steamboat kena perut yg kosong dan lapar .. baru leh makan byk skit.. Hee..

2 comments:

  1. kat selayang yg aku tau ade satu tmpt nama Asapanas. tp tak berapa banyak pilihan lah. harga dalam rm19.. kat kl ni tak tau steambot yg sedap kat mane...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manjer ni bedal jerk.. Heee...

      Delete