Monday, July 23, 2012

RESEPI MURTABAK MEGGI MEE MANJER

Okla, seperti di janji Manjer bagi RESEPI MURTABAK MEGGI ye. Ni Untuk 2 - 3 Orang makan

BAHAN-BAHAN
1) 1 Bungkus MEE SEGERA
2) 4 Biji Telur Saiz A
3) 1/2 ulas Bawang besar
4) * 1 Ketul ayam bahagian daging di potong dadu
5) * 2 biji Cili Padi
6) * Sedikit sayuran seperti kacang panjang di potong halus kecil²
7) Garam
8) Sedikit Perisa
9) Minyak
Bahan bertanda * adalah pilihan citarasa anda masing-masing, bleh letak udang ke, daging ke atau apa jerk anda suka

CARA-CARA
- Rebus MEE SEGERA dan toskan
- Pukul Telur dan campurkan semua bahan lain termasuk MEE SEGERA yang telah di toskan tadi, masukkan 1/3 perencah MEE SEGERA anda juga sebagai perasa tambahan.
- Panaskan kuali bersama sedikit minyak. Masak Murtabak Meggi seperti anda masak Telur Dadar. dah siap.. :)


Okla.. Nanti Manjer bagi resepi Popia Goreng lak sebab semalam Manjer wat Popia untuk juadah berbuka puasa.


6 comments:

  1. pernah cuba gk buat murtabak megi ni...sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.. oh ye ke.. tu la.. sedap kan... tapi byk guna telur .. tak elok sangat makan terlalu byk.. skit2 okla kot.. :) .. saya tak pandai masak pun.. selalu masak sesedap hati jerk .. Hee...

      Delete
  2. banyak kali nak try buat tp x penah2 dpt buat...hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la.. ni abg ipar ko yg wat.. aku pernah wat gak sekali puasa tahun lepas

      Delete
  3. aper kata cik manjer buat bagi kiteorg semua rasa? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bleh jerk piz.. kos buat tak mahal sangat.. kos nak gi anto ke umah apiz tu yg tak larat.. minyak, tol.. Hee... kalau pos nanti posmen lak yg makan.. :P~

      Delete