Sunday, January 13, 2013

MENU DIET 2 : COLESLAW

Seminggu dah berlalu.. Semalam Manjer gi TESCO beli barang dapur skit.. Jumpa la penimbang yg kena masuk duit 20sen tu.. Jeng Jeng... Turun 0.5kg... Ok la tu kan permulaan.. TAPI!!!!!!!... AZAB juga la.. menahan nafsu MAKAN!!!... 

Hee.. saja nak tunjuk lagi menu diet Manjer wat sendiri ni.. Manjer tak pasti la berapa kandungan kalori ke lemak ke pe.. tapi rasanya mmg kurang la dari apa yg Manjer makan yg tak berdiet. Kalau tak berdiet, manjer makan nasi satu pinggan untuk tengahari dan malam, lauk ayam, sayur, kekadang tambah lagi telur ke, udang ke.. air nescafe pagi petang malam. Ni minum air kosong bersama ais sahaja.. malam minum susu + oat skit.. INSYAALLAH BOLEH!!!

COESLAW

BAHAN-BAHAN COLESLAW MANJER
1. KUBIS DIRACIK HALUS
2. LOBAK MERAH DI SAGAT HALUS
3. SOS THOUSAND ISLAND 
4. SEDIKIT PERAHAN LIMAU UNTUK MENEUTRALKAN LEMAK PADA MAYONIS
CARANYA : CAMPURKAN SEMUA DAN GAUL

Thousand Island Mayonnaise Lady's Choice

LANGKAH SETERUSNYA.. Minggu ni Manjer akan cuba banyakkan aktiviti yg mengeluarkan peluh .. Tunggguuuuuuu.....

2 comments:

  1. assalamualaikum manjer

    coleslow ni rasanya jumlah zat pemakanannya terletak pada dressing thousand island tu. lagi banyak guna, lagi banyak lah jumlah kalori nyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok.. tq byk2.. eja pun salah Manjer ni.. COLESLOW ek.. uhu..

      Delete