Thursday, July 26, 2012

KUSUT MASAI ^*%&*(UHGI*%$*)__()*&*&^

Kejap jerk masa berlalu ek.. Ari ni dah masuk hari ke 6 kita berpuasa. Banyak juga cabaran yg perlu Manjer tempuhi. Antaranya cuaca yg panas, anak demam dan asyik ngantuk jerk!! heee..

Susah gak nak ajar anak berpuasa ek.. Lagi plak anak Manjer 2 org ni rapat, sorang umur 3 tahun, yg sorang umur 5 tahun. Bila si adik mintak air, abang nyer pun tengok dan mintak juga la akhirnya. Dah ler nak kejut bangun sahur payah sebab anak Manjer suka tido LEWAT!! balik sekolah jerk tido petang yang lama, malam terpaksa la Manjer duk jaga gak dia yg tido lewat. Kekadang biar jerk dia tgk TV sorang², Manjer tido kat sofa.. Hehee.. 

Manjer pun saja la nak didik skit² dari kecik. Bukan la nak memaksa. Kalau tengok anak Manjer tu ok jerk alhamdulillah, kalau dia nak makn, lapar Manjer bagi la.. Dapat belajar sampai ke pukul 12.00 TGH pun ok la kan.. 


Tu la Manjer sekarang ni dengan tido yg tk menentu, pikir macam² hal, bisnes online, anak², suami.. kekadang cam rasa kusut .. Hee.. Mungkin Manjer perlu lebih banyak lagi mendekatkan diri dengan ALLAH. semestinya ... :)

Satu lagi yg mengusutkan kepala ni, erm.. errm... semalam mak mertua cakap dalam telefon dengan suami, macam nak suh raya pertama kat sana jerk.. Kalau ikut turn raya pertama di Johor tahun ni. adeh .. Tapi sebagai isteri, Manjer akan ikut jerk apa yg suami kata. InsyaAllah, Mak Manjer kat sini bleh memahami dan tak berkecil hati. 

2 comments: