Thursday, September 27, 2012

LESEN MEMANDU

Manjer nak cite ni, Manjer ni takde Lesen Memandu. Uhuu.. Manjer pernah belajar memandu dan dah lulus lesen L. 2 Kali belajar bawak kereta dengan cikgu memandu tu terus jerk taknak dah. HAAHAHAA... mesti ramai yg ketawa dan mengata Manjer ni penakut la, tak pandai la.. Lantak la apa org nak kata..  Hee..

Sebenarnya Manjer bukan la gementar sangat bawak kereta.. 2 kali belajar dan pernah bawak sendiri dlm litar belajar memandu tanpa cikgu kat sebelah rasa ok jerk kot.. yg menjadi masalah, Manjer ni rasa panik time nak tukar gear jerk.. kejap kena tukar gear 1 kejap gear 2 .. nak kena tengok jalan, tengok cermin. .. hahaa.. mmg la org akan kata biasa la tu memula belajar, ada yg kata suh tulis, nanti ingatkan.. mmg bleh jerk .. tapi .. Manjer cam malas la plak sebab dah terberhenti lama ari tu.. Tapi Mungkin .. kalau bawak kereta auto Manjer bleh kot.

Pada Manjer takde lesen kereta tak la menjadi masalah besar pada Manjer. InsyaAllah selagi jodoh Manjer panjang, suami akan jadi driver Manjer selamanya.. Heee.. Tapi Manjer bersyukur la gak suami jenis tak kesah kalau nak pegi umah mak Manjer selalu, nak bawak mak bapak Manjer jejalan ke mana-mana. Kalau duk Umah tak jejalan ke mana pun Manjer ok jerk kot selagi ada internet dan TV. Uhu.. :) sesekali jerk jejalan la gak.. 

Time suami outstation aritu Manjer bleh jerk bawak anak gi TESCO naik teksi. Tapi Manjer akui, kalau pandai bawak kereta mmg la lebih bagus kalau ada apa² kecemasan ke, Bleh berdikari sendiri kan.. Cuma pada Manjer kalau dah ada lesen nak kena ada kereta, dah ada kereta nak kena isi minyak, road tax.. Sesak lagi.. tapi kan... Mawi takde lesen kereta pun leh jadi kaya kan.. :)

InsyaAllah sampai masa dan seru mungkin Manjer akan amik gak kot lesen. Tengok la keadaan.. Uhuu... 


3 comments:

  1. assalamualaikum manjer

    skrg kan dah bole amik lesen utk auto jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws.. piz.. ari tu dengarnya kat kl jerk dulu.. kat tempat lain ditangguhkan.. kalau dah bleh amik pun. nanti la kot.. tgk keadaan.. Heeee..

      Delete
  2. La..tgk keadaan plak...amik jelah.nak beli kreta nnt hold dulu...sementara tu mahirkan pakai kreta laki kau...dh terer nnt senang...nak beli kreta apa pun boleh...beli 2nd je..buat hantar nuqman pegi sekolah..gi umah mak..gi tesco...gi umah aku..hehehehe

    ReplyDelete