Saturday, January 05, 2013

MISI BERDIET 2013

Sebenarnya ni pun salah satu AZAM thn baru ni gak untuk Manjer. Ye la, kalau bleh Manjer nak cuba mengandung untuk anak ke 3 kalau dapat untuk tahun ni. Bila tgk berat badan ni, terpikir gak risau kalau mengandung nanti kuat makan ke, adeh la.. dah la nak diet mmg susah.. Berat badan Manjer dah mencecah..................... 70kg ............. HUWAAAAAAAAAAAA...

Pengalaman 2 kali mengandung tak pernah naik berat badan sampai camtu, selalunya kalau ngandung mmg Manjer akan alah teruk, muntah², anak pertama alah sampai ke 8 bulan.. takleh nak makan.. lepas bersalin pun paling berat sampai 50kg + jerk .. 

Lepas bersalin anak ke 2, Manjer ada amik suntikkan 3 bulan sekali untuk menghalang dari mengandung ( SUNTIKKAN PERANCANG KEHAMILAN ).. ada org suka amik pil kena makan setiap hari, tapi Manjer mmg tak suka giler makan pil atau ubat.. Ada yang kata kalau amik pil perancang juga akan menganggu hormon dan berat badan seseorang. Sama seperti suntikkan perancang kehamilan ni. Memang ganggu kitaran haid dan berat badan akan bertambah walaupun cara pemakanan sama jerk.. huhuuu.. Bayangkan jerk la dlm masa setahun Manjer amik suntikan tu, lebih kurang 4 kali la kan sebab 3 bulan sekali suntikan tu.. Berat badan Manjer naik mendadak lebih 20kg.. terus stop, merancang sendiri jerk dah.. adeh.. Tu la, bapak Manjer cakap.. Lain kali, rezeki Allah ( ANAK ) jgn ditolak², disekat², dihalang² .. ALERRRR.. LELAKI cakap leh la senang.. Hee.. tapi mmg betul la gak, anak tu rezeki kan kan kan..

Langkah pertama, Manjer dah beli buah dan sayuran yg boleh di buat salad atau rojak .. try cuba test makan semua tu tanpa NASI selama seminggu... Maybe seminggu sekali jerk la amik nasi.. PERLU!!! KENA!!! CUBA!!! hee.. good luck MANJER!!!


4 comments:

  1. assalamualaikum manjer...

    heheheh... gud luck ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ws.. SEKSA gak la menahan nafsu makan ni.. Hee..

      Delete
  2. Nanti kita sama2 diet ye..tgk sape slim dulu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler, akak tegur ijan makin mengembang ari tu ... bersemangat nak diet ni..

      Delete