Thursday, October 04, 2012

Anak Amanah dari Nya...

Teringat ketika Manjer mula-mula dapat tau yg Manjer disahkan hamil anak ke 2 dulu. Berbeza dengan anak pertama, time dpt tau hamil anak ke 2 ketika anak sulong masih berusia 7 bulan, ketika itu amatlah rasa tidak menentu dan ter"PENING" seketika. 

Hahaa.. tu la, time tu konon²nyer nak merancang sendiri. Sekali terrrr... :P~ .. Apa pun setiap ketentuan tuhan dan pemberian dariNya adalah sesuatu yg perlu disyukuri. Anak itu anugerah, tak perlu risau tentang rezeki yg tidak mencukupi kerana janji dari Allah itu pasti. 

Bila pikir balik, ramai yg nak anak tapi masih belum dikurniakannyer. Ada la gak 2 tiga org kawan Manjer yg dah kawen 5 tahun lebih tapi masih belum dikurniakan rezeki itu. Yang paling dekat sekali, adik ipar Manjer yg dah setahun lebih kawen masih menantikan zuriat pertama. Dia mmg sukakan budak-budak. 

Manjer bukan pe kalau mengandung lagi ni yg leceh nak kena gi klinik setiap bulan untuk check kandungan, dengan keadaan org yg ramai dan kena menunggu .. Erm.. pastu risau juga akan alah yg teruk mcm time ngandung yg pertama dulu, hampir masuk ke bulan ke 9 masih muntah². Apa pun itu semua pengalaman yg manis menjadi seorang ibu. Orang lelaki dan yg belum mengalaminyer takkan tahu walaupun ketika sakit melahirkan itu mmg kalau pikir sekarang rasa cam ... adoi la... tuhan saja yg tau. 

Manjer berdoa sangat anak ke 3 nanti akan lahir seorang puteri yg solehah. Tapi apa pun Manjer akan doa yg terbaik sahaja dan terima apa saja ketentuanNya. Aiks.. teringin jer ke atau mmg dah ada ni???????????????????????????????????????????????????? Heeeee....???


2 comments:

  1. wah... pregnant lagi ker? tahniah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh.. ye ke? Tak tau lagi la piz.. ikut perancangan nyer nak tahun depan.. Tgk camner nanti.. Kalau tuhan bagi Alhamdulillah..

      Delete