Tuesday, October 09, 2012

Rezeki di tangan tuhan..

Sekejap jerk kalau tuhan nak tarik balik rezeki yg kita dpt. Manjer percaya pasti ada Hikmah di sebaliknya. Belum masa lagi untuk Manjer ada Manjer Jr. 

Erm... Pagi tadi terasa sakit di pinggang. Manjer dah risau takut sejarah keguguran pada kandungan yg pertama dulu berulang. Manjer hanya baring. Rasa sakit seperti nak senggugut. Adoila.. bila tgk kat seluar dah ada sedikit darah. ALAMAK... Untuk pengetahuan Manjer pernah mengalami keguguran kandungan 2 bulan pada kandungan sulong Manjer.

Manjer terus amik handphone untuk bagitau suami. Suami tanpa bertanya lain terus cakap "takpe Papa balik sekarang" .. Mungkin suami pun risau kalau jadi pe² dengan kandungan Manjer. Sampai di Klinik, Manjer cerita apa yg terjadi, Manjer siap bawak 2 pregnancy test yg Manjer gunakan untuk test kehamilan. Mmg 2 dua tester tu garisan samar². 

Doktor kata kalau ikutkan dah masuk 6 minggu ni kalau hormon kandungan yg kuat akan nampak juga garisan tu. Apa yg doktor dapat katakan selalu kalau terjadi begini maknanyer janin yg Manjer kandungkan ini tidak sihat. 

Untuk memuaskan hati Manjer nak scan.. Doktor tunjukkan rahim mmg dah mengembang maknanyer janin mmg dah ada dlm rahim cuma dia tak kuat dan keluar semula. Tapi disebabkan kandungan ni belum 2 bulan, doktor kata tak perlu untuk cuci rahim kerana janin yg kecil itu akan keluar sendiri, cuma jika darah keluar berterusan dengan banyak, perlu datang semula ke klinik. 

Doktor kata kalau pun janin ni betul² melekat dan menjadi anak, kemungkinan besar anak akan ada apa² penyakit yg tak diingini seperti sakit jantung ke .. So.. setiap yg terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya kan.. Alhamdulillah Manjer ok. Tq pada semua yg mendoakan sebelum ni. Bleh cuba lagi.. :) amin..

SCAN MANJER MENUNJUKKAN JANIN YG TAK SIHAT


GARISAN YG TAK JELAS DI TESTER

4 comments:

  1. Innalillah..sedihnya akak dengar..walaupun baru 5 minggu..mungkin bukan rezeki izan..akak doakan izan tabah dgn dugaan ok..mulakan pemakanan yg sihat..insyallah dgn izinNya..

    ReplyDelete
  2. takpe lah manjer... jangan bersedih k... ade hikmah disebaliknya yg kite tak tahu...

    ReplyDelete
  3. tumpang sedih. tak pe. cuba lagi.. :)

    ReplyDelete
  4. Tq pada semua...

    ReplyDelete