Friday, December 14, 2012

SEBELUM BALIK KEDAH....

12.40am... Naufal batuk & Muntah... bagi minum air, makan semua taknak.. tido semula..

1.03am... Naufal muntah lagi... sapu vicks kat perut, dada dan belakang

Suami kata tak pe la, dia jaga Naufal sebab Manjer pun tak berapa sihat dari kelmarin .. demam skit.. Dah makan ubat ngantuk...

5.00am.. Terjaga .. tgk keadaan Naufal.. tak tido.. tgk TV kat tingkat bawah bersama suami yg tertido dah.. tgk Naufal cam ok skit .. Tanya Naufal nak makan apa.. buatkan air milo supaya dia ada tenaga skit.. Suami terjaga, Manjer kata takpe, Manjer jaga anak plak.. Manjer dah ok skit.. Suami kata 2 tiga kali gak Naufal muntah.. Lepas bagi milo.. dia baring.. tgk tertido.. agak lega la bleh la Naufal rehat setelah asyik penat muntah.. 

5.46am... Naufal nampak tak selesa, pusing kiri kanan tapi mata masih tertutup tido, Manjer ingat dia nak kencing, Manjer pegi dekat dengan dia tanya nak kencing ke.. rupanya perut dia tak sedap dan terkincit.. agak cair.. biasalah, kalau kena muntah² mesti berak pun cair.. sian anak Mama..

7.20am.. Suami serba salah nak pergi kerja ke tak .. Suami cakap nak cuti tapi Manjer kata takpe la.. Manjer bleh jaga .. InsyaAllah.. Sian lak suami, 2 hari lepas dah cuti setengah hari sebab Manjer tak larat, Esok dah mmg cuti seminggu untuk balik Kedah. Manjer cakap takpe la, tgk sampai tengahari camner, kalau semakin teruk nanti suami amik cuti setengah hari lagi... Manjer wat bubur untuk Naufal makan... Sekarang Naufal tengah tido.. 

Ari ni mmg akan jadi sibuk skit.. biasa la nak balik kedah seminggu nak kemas baju² yg nak di bawa lagi, dengan badan pun tak la 100% sihat lagi, hari hujan basuh baju tak kering, anak tak sihat.. Tapi yg penting Manjer dah pinjam adik Manjer broadband Celcom .. Hee.. cuma tatau la keberkesanannya pakai kat kg nanti tahap kelajuan dan kelembapannyer camner.. kalau setakat satu bar wat sakit hati ada la.. :) 


Doakan Manjer selamat pergi dan kembali ye, Yang penting anak dan Manjer perlu sihat untuk menempuh perjalanan yg jauh esok. 

2 comments:

  1. assalamualaikum manjer

    semoga selamat pergi dan selamat kembali. best nyer dpt balik kg kan... durian ade lagi tak kat kg tu? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws.. Ha.a.. best balik kg.. Mak mertua ada dusun durian tapi tak byk pokok dan takde sapa yg gi tunggu buah jatuh.. tak pasti la ada lagi tak buah durian tu.. :)

      Delete