Thursday, July 05, 2012

NISFU SYA'ABAN PENUH RAHMAT


Malam tadi hujan.. sejuk.. nyaman jerk rasa tido.. Suami kata nak puasa sunat nisfu sya'aban.. Alhamdulillah, tgh terbayang nak masak apa untuk suami bersahur. Manjer takde rezeki nak puasa.. biasa la kan.. org pompuan.. ☺ .. Tapi pagi tadi teman gak suami sahur.

Memula suami kata makan nasi goreng jerk senang.. Sebelum tido tu mcm rasa ada lagi nasi makan malam tu bleh wat nasi goreng time bangun nanti.. Sekali bangun tengok dah takde sebenarnya.. sib baik la gak sempat untuk Manjer masak nasi.. Tapi bila pikir kalau masak nasi, nasi panas² nanti cam tak sesuai jerk nak masak nasi goreng.. so, sementara tunggu nasi masak tu Manjer masak la Lauk Sardin, Sayur kacang ngan telur goreng.. Bedal jerk la takut tak sempat lak nak masak yang berat². 

Manjer pun teman makan gak ngan suami.. Hee.. Alhamdulillah hari ni mendung sejuk jerk.. Ok la untuk suami puasa. Bila dah petang camni biasa la.. terbayang nak masak pe plak untuk juadah berbuka. Suami macam dah sebut² nak bee hun, ikut jerk la menu yang dia nak.. ye la orang puasa .. kan..

Ni la nikmatnyer berpuasa.. Sahur bersama, berbuka bersama, bincang menu makanan.. walaupun Manjer tak posa.. hee..  mengeratkan hubungan suami isteri kan.. Pada yang berpuasa Selamat Berpuasa .. Moga setiap amalan diberkati oleh Nya...

No comments:

Post a Comment