Friday, July 06, 2012

SUAMI MENGIDAM BEE HUN GORENG ..

Alhamdulillah, Manjer dapat tunaikan permintaan suami untuk watkan bee hun goreng sebagai juadah berbuka puasa dia. Walaupun rasa bee hun tu tak sesedap Mak Mertua Manjer yang masak tapi suami kata ok, sedap jugak... habis sepinggan. Alhamdulillah...

Sebenarnya Manjer mmg suka makan mee daripada Nasi. Kalau makan kat luar suami mesti pesan nasi goreng ke atau nasi ayam ke, tapi kebiasaannyer Manjer mesti pesan mee goreng atau keow teow.  Wah, teringat Char Keow Teow lak ni.. adeh.. Tatau la naper, mgkin darah cina yg mengalir dalam diri Manjer ni membuatkan Manjer suka dengan mee. Tapi masalahnyer Manjer mmg tak pandai nak masak mee sgt. Tataula, kalau masak kkdg² ok menjadi, kekadang jadi lain lak jadi rasa mee tu.. hee..

Semalam Manjer gorengkan kuih karipap sejuk beku gak untuk suami untuk brbuka.. Hee... sekarang senang byk makanan sejuk beku. Ye la, kalau beli kat kedai kuih pun sekarang 3 biji RM1, kalau beli yg sejuk beku 10 biji RM3.90. Lebih kurang jer tapi kalau sejuk beku tgh2 malam teringin nak makan pun leh, terus goreng jerk. Tapi tak bagus la makan yg sejuk beku selalu, org kata khasiat dia kurang skit. Manjer bleh wat karipap, tapi saja la beli yang sejuk beku sebab bila2 time darurat, tetiba ada org dtg umah ada gak yg boleh digoreng untuk wat hidangan tetamu... he... wat karipap ni byk step dia.. agak leceh skit l kan. Time betul² rajin bleh la kot.. *Sejujurnya Manjer mmg tak pandai masak pun :P~

Teringat Masterchef Selebriti lak time diaorang wat karipap tu.. sapa agaknyer yg menang ek.. ? Korang rasa???



No comments:

Post a Comment