Thursday, August 18, 2016

REZEKI YG DIBERKATI

Setiap hari ramai keluar rumah seawal pagi untuk mencari rezeki. X kesah pekerjaan apa yg penting halal dan diberkati. Ada kawan di facebook pernah tulis.. Mana lebih sukar, mencari kerja gaji rm5k atau mencari kerja yg diberkati rezekinya.. 

Setiap hamba Allah mmg telah ditulis sejak lahir Ajal Jodoh dan Rezekinya.. Tapi apa yg Manjer paham.. Rezeki mmg telah ditetapkan tapi BARAKAH (keberkatan) tu hasil dari usaha yg kita cari dari sumber yg baik atau tidak dan dengan keredhaanNya itulah yg perlu dicari.. Jika tiada barakahnye pasti mcm2 keadaan akan jadi mungkin gaji RM5k pun x pernah mencukupi.. kereta rosak ke.. anak2 sakit.. handphone hilang.. mcm2 yg tuhan nak tarik balik.. 

Semalam Encik Suami pergi interview.. tak pasti lagi nak terima atau x.. masih istikharah.. Manjer harapkan terbaik selepas ini. Setelah byk dugaan yg dilalui.. Insyaallah Manjer Yakin pasti ada yg lebih baik tuhan nak beri. 

Dugaan hidup sekarang pun pelbagai.. lagi2 dengan keadaan ekonomi dan harga barang meningkat semua.. dan anak2 yg semakin membesar pasti nak mencari sesuatu yg berkat dan diredhai agar mencukupi kehendak kehidupan. 

Mohon yg baca doakan ye. Insyaallah kita saling mendoakan kesejahteraan masing2.. amin..