Friday, June 22, 2012

Aku bersyukur dengan rezekimu Ya ALLAH..

"Alhamdulillah".. syukur padaMu Ya Allah atas rezeki dan rahmat yg telah kau berikan.

Salam.. chewah, jadi baik lak Manjer ari ni bagi salam dulu... heee... sebenarnya ari ni Manjer nak cite skit tentang satu benda yg Manjer dah beli dari hasil untung bisnes online Manjer <----- ( alamak.. lupa nak cite dari awal ttg ni .. Ada masa nanti Manjer cite ek ).. Tujuan Manjer wat entry arini bukan sebab nak menunjuk atau pe² sebab lain, just nak berkongsi semangat dan kegembiraan bersama walaupun apa yg Manjer perolehi dan beli ni bukanlah gah dan mahal sgt. Tapi apa yg penting rasa bersyukur tu penting untuk kita mengingati bahawa Allah itu maha pengasih lagi Maha penyayang.


Sebenarnya sebelum Manjer beli tablet ni, Manjer ada beli hp yg biasa² gak just bleh sms dan telefon untuk memudahkan Manjer berhubung dengan customer hasil dari bisness online Manjer. Malas la nak campur adukkan kan telefon peribadi dengan bisness kan.. 

Oklah... jeng jeng jeng... sebenarnya dah seminggu Manjer beli tablet ni dari hasil tabungan selama lebih kurang 7 bulan Manjer berniaga online. Ada la lebih skit lagi wat simpanan. Manjer malas la cite jenama apa tablet yg Manjer beli ni tapi yg pasti bukan Samsung ataupun Ipad.. heee..

Ni tablet jenis biasa² jerk. Salah satu tujuan Manjer beli tablet ni untuk anak Manjer main game kalau time Manjer perlu guna Komputer untuk wat keje. Kalau time suami atau anak guna komputer lak, Manjer leh guna tablet untuk kerja-kerja online Manjer. Anak-anak Manjer lak masih kecil, sorang 5 tahun, sorang 3 tahun, so Manjer rasa ada baiknya kalau Manjer beli tablet yang biasa-biasa jerk dulu untuk anak-anak main game.. ( bukan game melalaikan semata, byk game education cam kenal huruf, nombor, tulisan jawi dan lain ² ) Budak lelaki kan.. kekadang main game pun kasar, terjatuh ke nanti.. Tak la ralat sangat.. Heee.. 

Lagi satu Manjer beli ni sebab untuk pelaburan masa akan datang.. daripada Manjer guna duit untung berniaga tu beli benda yang bukan², baik Manjer beli sesuatu yang bleh Manjer guna untuk Manjer wat keje kan.. InsyaAllah bersusah-susah dahulu.. Dengan usaha dan Doa pasti bleh berjaya.. 


Sebenarnya apa yang Manjer nak sampaikan di sini, kita perlu bersyukur dengan apa yang tuhan berikan, walaupun tablet ni tak semahal Samsung Galaxy dan handphone Manjer tu tak sehebat iphone ke, tapi Manjer rasa puas kerana Manjer dapat beli dari hasil usaha Manjer sendiri. Manjer bersyukur sangat² dengan apa yang ada dan berharap jika satu hari nanti Allah berikan rezeki yang berlipat kali ganda, Manjer tak lupa dan tetap bersyukur dengan RahmatNya....

* Tablet ni ok la.. sebab guna android 4.0 .. bleh guna untuk FB, youtube, Blogger, Skype, Instagram, YM, photoshop express, macam² la lagi.. Nanti Manjer cerita lagi ek..