Tuesday, July 10, 2012

MASTERCHEF HUSBAND & WIFE DI HUJUNG MINGGU..



Sabtu lepas mcm biasa Manjer keluar dengan suami dan anak-anak untuk membeli barangan dapur. Sedang memilih barangan keperluan harian tu, suami cakap kat Manjer "rasa macam nak masak Nasi Beriyani la esok" .. Wah, mcm best dan seronok gak ni. Lepas beli semua bahan-bahan dan keperluan, Manjer duk la rehat jap kat food court. Selalunya Manjer pesan la makanan gak macam Mee Goreng ke, Mee Rebus ke, tapi ari tu mcm nak makan buah²an jerk.. Saja la sebab tak berapa lapar sangat.

Sekarang buah potong² camni pun dah RM 8.00 tak penuh pun satu bekas tu. Rasa macam nak tanam dusun buah-buahan sendiri jerk.. Hee..

Sebenarnya teringin nak makan Nasi Beriyani ni dah lama la gak. Susah gak la nak cari kedai makanan yang jual Nasi Beriyani tukang masak dia Melayu Islam. Lagipun Sabtu lepas Manjer ngan suami pergi kenduri kawen anak buah suami, makan nasi minyak terasa macam nak makan Nasi Beriyani lak.

Esoknya Manjer bagi-bagikan tugas, suami akan masak Nasi Beriyani dan Kuah Dalca serta tolong la potong² apa yang patut. Manjer masak Ayam Masak Merah, Kambing Masak Hitam dan Aca timun. Tapi gambar Dalca lupa nak amik.. Ni la hasilnya. Ada masa nanti Manjer tulis resepinyer ek. 

 
 

4 comments:

  1. assalamualaikum manjer : perghhh.... bikin lapar jer. terer gak encik suami memasak ye. klu saya.. tak jadi aper lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws.. apiz.. google kan ada.. Hee.. Manjer pun ikut resepi kat internet jerk..

      Delete
    2. tak pernah pon cube memasak ni... setakat masak maggie tu bole la wat makan sendiri

      Delete
    3. woo.. try la sesekali.. akan merasakan kepuasan sendiri nanti .. InsyaAllah.. kalau dah ada isteri pun mesti isteri suka jerk apiz rajin tolong masak.. :)

      Delete