Monday, December 03, 2012

MENGIDAM KETIKA MENGANDUNG

Salam pagi Isnin.. Biasalah, weekdays camni suami keje dan Manjer ada masa skit di Komputer. Lepas suami gi keje tu saja jerk la baca² wall di facebook jap, tgk email order jap, baca gosip jap ngan baca surat khabar online, tapi tak semua tajuk la.. just yg menarik perhatian. 

Pastu Manjer terbaca la satu artikel di HARIAN METRO ni.. Teringat time ngandung dulu jugak.. :) .. Sebenarnya Manjer tak la minat sangat ngan 2 artis ni just tau² camtu jerk la sebab pernah tgk Zahiril ni dalam DRAMA KES JUVANA di TV3 dan pernah tgk wife dia Sheira Ayob ni mengacarakan rancangan WANITA HARI INI di TV3 gak.. 


1st time baca, Manjer pun sama pendapat dengan SS Harian Metro tu yg dia tulis "bangga dengan suami yg sanggup buat apa saja demi kebahagiaan rumahtangga".. tapi harap jangan anak pertama jerk ye.. Hee.. 

Sebenarnya Manjer nak cerita pengalaman Manjer mengandung dulu, Alhamdulillah, Manjer takde la mengidam yang bukan², rasanya ada sekali jerk kot Manjer mengidam nak makan makanan steamboat, tapi memandangkan pada thn 2007 di Kulim Kedah ketika itu susah nak jumpa restoran steamboat melayu, jadi tak la kesampaian mengidam Manjer tu. Tapi Manjer takde la sampai nak paksa suami carikan juga apa yg Manjer mengidam tu. Pada Manjer Tak penuhi pun bukan la jadi satu kekurangan atau kesalahan besar sebab dari pengalaman Manjer, mengidam ni rasanya sebab ketika mengandung, hormon yg tak tentu tu menyebabkan selera makan kita lain, tekak pun tak sedap, ada yg alahan teruk muntah.. dan pada ketika itulah rasa nak makan makanan lain dari biasa. 

Ada gak Manjer dengar orang mengidam nak makan yg bukan² tengah-tengah malam lak tu. Tapi terpulang la pada diri masing-masing. Kalau suami tak keberatan untuk pergi cari dan memenuhi kehendak isteri pun bagus juga sebab akan mengeratkan lagi hubungan, sebabnya org ngandung ni Emosi lain skit, kalau tak dpt ada juga yg bersedih dan merajuk.. Bila dipenuhi pasti akan bertambah sayang.

Ada juga Manjer dengar kalau tak penuhi apa yg org ngandung mengidam ni, bila anak lahir, anak akan sentiasa kuar skit air liur di mulut, ( air liur meleleh ) lebih kurang mcm org kempunan la camtu.. Tak pasti lak kebenarannya camner. 

Apa pun, bagi yang baru pertama kali nak melalui saat camni, pada Manjer lihatla kemampuan suami sebab jgn la mintak luar dari kemampuan dia, sian lak kan.. tapi jika suami mmg ok, tak keberatan dan berkemampuan, apa salahnya sang suami memenuhi apa yg isteri idamkan untuk menunjukkan rasa sayang... ☺